Let’s go outside! Salt verleidt en inspireert

Toen het magazine Salt in 2006 voor het eerst op de markt kwam schrok de outdoor wereld. Oprichtster Natasha Bloemhard en haar team hebben het begrip outdoor opgerekt. Van het traditionele wandelen, fietsen en de bergen in gaan naar alles in de categorie ‘buitenspelen’. Surfen, suppen, mountainbiken, skiën; ook dat hoort bij outdoor. Met content die inspireert en verleidt moedigen ze mensen aan naar buiten te gaan. Letterlijk en figuurlijk.

 

Letterlijk en figuurlijk? “Ja, letterlijk ga naar buiten, wij geven je met onze magazines, nieuwsbrieven en events de handvatten en tips. Met verhalen, routes, innovatieve gadgets, noem maar op. Maar ook figuurlijk, namelijk de kant van stap uit je comfortzone, ga buiten de lijntjes kleuren. Dáár begint de verandering en ontstaat groei.” Natasha is al meer dan twintig jaar actief in de wereld van funsports, avontuurlijk reizen, duurzaamheid en gezondheid. Ze weet dit als geen ander te vertalen naar inspirerende onderwerpen en verhalen. ‘Living the lifestyle’ is volgens haar essentieel om content te maken waarmee je ook andere mensen in het hart bereikt. “Het komt vanuit onszelf. We vieren de outdoor lifestyle en gebruiken de kracht van creativiteit voor positieve verandering.”

 

Betekenis geven
“Wij zijn de hele dag bezig met research naar content die ons interesseert en waarvan we denken dat het onze Salt community ook interesseert. We besteden veel aandacht aan onze community die inmiddels uit zo’n 10.000 leden van het magazine en 25.000 online volgers bestaat. We willen niet zomaar een magazine maken om een magazine te maken, we willen iets toevoegen aan iemands leven. Het gaat ons om de passie van onze lezers en bezoekers van events. Hoe kunnen we ze helpen met groeien, met meer betekenis aan hun leven toe te voegen? Dat is wat ons drijft en niet goh, is er nog iets leuks om over te schrijven.”

In 2010 vestigde Salt zich in het voormalige complex van Rohm en Haas aan de Kleine Koppel. Ze zagen het gebied om zich heen veranderen van productielocatie van tandpasta met een kale parkeervlakte tot wat De Nieuwe Stad nu is en nog verder gaat worden. Natasha zoekt actief de samenwerking op en laat zich ook inspireren door de omgeving. “Bij de uitgave van ons eerste boek zijn we geadviseerd door Gerard Keijzers van De Vrije Uitgevers. De Promofabriek helpt ons af en toe met producten voor in de webshop en Zinnenprikkelend doet wel eens fotografie voor ons en helpt soms mee met websiteklussen. Onze meetups houden we regelmatig bij Het Lokaal, daar verkopen ze ook ons magazine. En toen ABC Botenbouw er nog zat hebben we daar ook wel eens workshops gedaan, waarbij we leden peddels lieten maken van hout.”

 

Elke dag een avontuur
“Ja, we kijken graag rond in onze eigen omgeving. En dat is net als met het outdoor leven: je kunt de wereld rondreizen, en daar geven we ook tips voor, maar als je het hier niet ziet, ga je het daar ook niet vinden. Met andere woorden; ontdek óók je eigen achtertuin en sla eens linksaf in plaats van rechtsaf. Neem eens een andere weg naar je kantoor. Ik woon zelf in Baarn, op een woonboot. In de zomer ben ik vaak op het water en kom ik bijvoorbeeld met mijn kajak vanuit Baarn over de Eem naar kantoor in Amersfoort en draag ik onderweg mijn steentje bij aan het verkleinen van de plastic soup. In de winter wandel ik meer en ga ik klimmen in een klimhal. Maar rij ik ook nog met mijn camper rond en stap ik in het weekend op de fiets. Wij geloven in het vermogen van mensen om van elke dag een avontuur te maken en Salt helpt hierbij. Living the lifestyle.”

Getsalt.com | @saltmagazine