Blueyse maakt micro-agressies bespreekbaar

De Nieuwe Stad bewoner Blueyse – bureau voor inclusieve communicatie – lanceerde tijdens de National Diversity Week begin oktober de campagne #YouAreWhatYouSpeak. Een postercampagne om micro-agressies bespreekbaar te maken. Micro-agressies zijn alledaagse opmerkingen, vragen en handelingen die schadelijk zijn en negatieve stereotypen in de hand houden. Blueyse draagt met de campagne bij aan een veilige en inclusieve samenleving waarin we diversiteit omarmen.

Zowel in Amersfoort als in Amsterdam en Utrecht werden posters opgehangen.  Julie Hemels – Hoff (CEO en Founder van Blueyse): “Op de posters hebben we uitspraken geplaatst van micro-agressies die vandaag de dag nog altijd veel voorkomen. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die regelmatig worden blootgesteld aan micro-agressies hier vergaande gevolgen van ondervinden. Dan moet je denken aan depressies, angsten, hoge bloeddruk en psychologische trauma’s.  Wij streven er met Blueyse naar om onder andere communicatiestrategieën, content en websites te creëren die toegankelijk zijn en personen met diverse achtergronden aanspreken.”

Over Blueyese
Blueyse is een communicatiebureau met adviseurs, online marketeers, verhalenvertellers, creatieve makers en meer. Ze bouwen merken en campagnes om klanten te helpen meer bereik, bekendheid, betrokkenheid en conversie te genereren. Dit doet Blueyse voor organisaties die strijden voor gelijke rechten, de bedrijven die werken aan diversiteit en alle andere bedrijven die zich richten op het creëren van een meer inclusieve wereld waar iedereen gelijke kansen heeft. Julie: “Hoe mooi zou het zijn als we allemaal bijdragen aan deze transformatie in onze samenleving!”