Tony’s Chocolonely meest inspirerend

Het Amsterdamse chocolademerk Tony’s Chocolonely, eindigt dit jaar opnieuw op de eerste plek van de Inspirerende 40.

Consumenten voelen zich bij Tony’s met name aangesproken door het contrast tussen de vrolijke uitstraling en eerlijke ambitie om een slaafvrije chocolade-industrie te creëren. De top 3 onder consumenten wordt, na Tony’s Chocolonely, verder gevormd door Tesla en gevolgd door een nieuwe binnenkomer: Dopper.

Dit jaar wordt de top 3 gedomineerd door Social Enterprises, organisaties die zich tussen goededoelenorganisaties en commerciële bedrijven bevinden. De focus op grote, wereldwijde vraagstukken inspireert de consument van 2016. Of het nu gaat over het slaafvrij maken van de chocolade-industrie, de komst van het elektrisch rijden te versnellen (Tesla) of de oceanen plasticvrij maken (Dopper). De drie organisaties brengen de oplossingen letterlijk binnen handbereik: een reep chocolade, een auto of een fles. Daarnaast herstellen ze het gebrek aan vertrouwen dat is ontstaan in organisaties. Zo zijn ze actief transparant en communiceren openlijk over hun ambities en strategie. Tony’s publiceert haar routekaart in de wikkel van de repen, Dopper op haar site en Elon Musk, oprichter van Tesla, deelde het via zijn blog.

Meer informatie over de Inspirerende 40.