Zinnenprikkelend

Suzanne en Ralph, twee enthousiaste ondernemers in De Nieuwe Stad, zijn al bijna zeven jaar actief als beeldmakers en als brand builders. Samen met hun opdrachtgevers zorgen ze ervoor dat het interne verhaal, visueel en in gedrag, vertaald wordt. Op een dusdanig manier waardoor de kernboodschap van het bedrijf of merk door de klant en alle stakeholders ook echt gevoeld en begrepen wordt. Identiteiten bouwen en beeldverhalen maken voor ondernemers is wat zij met hun bedrijf Zinnenprikkelend doen.

Ralph Koridon – Art director, vormgever, marketeer
Suzanne Paap – Fotograaf, art-director en stylist

Waarom hebben jullie het bedrijf Zinnenprikkelend genoemd?
Ralph: Toen we negen jaar geleden ons bedrijf opstartte, waren authenticiteit en beleving in de reclamewereld de modewoorden. Alles moest hiermee gelabeld worden. Bij ons rees al snel de vraag; “Maar wat is dat dan een beleving? En hoezo authentiek, wat is je verhaal. En hoe sluit die beleving dan aan bij jouw brand of organisatie.”

Er is zo vaak een mismatch met wat je ‘beleeft’ en waar een merk voor staat. Ons uitgangspunt bij merken en identiteiten is dat je met je communicatie (verbaal en non verbaal) emoties laadt en de zintuigen prikkelt. En dat stukje moet kloppen.We doen dat onder meer met behulp van een archetypisch onderzoek. Hieruit volgt een archetype waarmee we samen met de ondernemer aan een sterker merk of identiteit kunnen bouwen. Zo’n omschrijving van je brand is enorm handig en dient echt als handvat. Een tool wat je o.a. helpt om je communicatie naar al je stakeholders eenduidig te laten zijn. En wij gebruiken deze tool dan weer om verschillende marketing communicatie uitingen te vervaardigen.

Suzanne is ook eigenaar van Bloominspiration.com, een onderdeel van Zinnenprikkelend
Suzanne: Ik ben een echte beeldmaker en mijn fotocamera is daarbij mijn gereedschap. Momenteel maakt ik veel binnenkijkers, welke geplaatst worden in veelal de lifestyle bladen. Recentelijk nog in onder meer VT Wonen en Home&Garden. Een activiteit en passie die lastig viel weg te zetten via onze bestaande kanalen. Daarom hebben we een blog in het leven geroepen, ‘bloominsipiration.com’. Een blog wat volledig draait om trends op het gebied van interieur, meubels, designers en inspirerende locaties. Naast dat de blog dient als inspiratie is het een marketing instrument voor mijn binnenkijkers en fotoproducties. Via deze weg komen dan ook weer hele andere soort opdrachten binnen, waaronder nieuwe opdrachten op gebied van interieur en styling.

Zinnenprikkelend en De Nieuwe Stad, waarom zijn jullie hier gestart?
Ralph: Onze onderneming zijn we gestart in Utrecht en daar zaten we al in een soort van bedrijfsverzamelplek samen met Utrechtse kunstenaars. In 2008 kwam ik in aanraking met de kunstenaars Thijs, Marisja & Sander tijdens een Amersfoort Creatieve stad sessie in Zandvoort aan de Eem. Zij wisten ons te vertellen dat ze samen met Jan Poolen (de architect) het pand Rohm & Haas gingen herontwikkelen. Vanaf dat moment zijn Suzanne en ik betrokken geraakt met de eerste ontwikkelingen in dit gebied. Wat resulteerde dat we in augustus 2010 onze prachtige studio boven het restaurant Kroast (toen nog De Vereeniging), uitkijkend over de Eemhaven, konden betrekken.

We houden van dit gebied omdat het zo lekker divers en volop in ontwikkeling is. We zijn dol op de bedrijvigheid die hier hoor- en voelbaar is. En in combinatie met de nabijheid van het centrum, de restaurants en de haven maakt dat dit de ideale omgeving is voor ons om te zijn. De ontwikkelingen gaan hard maar we hopen dat het gebied z’n eigenheid blijft behouden. Een beetje ongepolijst en rauw, zaken die dit gebied juist zo charmant maken.

Hoe zorg je ervoor dat je blijft ontwikkelen en groeien?
Suzanne: We maken geen tweedeling tussen werk en privé. En we halen onze inspiratie eigenlijk uit alles wat we doen. Onze vrijetijdsbesteding is vaak zowel business als pleasure. Zo zijn bijvoorbeeld de tripjes naar diverse design evenementen en festivals, in binnen en buitenland een bron van inspiratie. Ook gaan we regelmatig samenwerkingsverbanden aan met aanvullende disciplines, waardoor er mooie kruisbestuivingen en co-producties ontstaan. Zo is bijvoorbeeld mijn BloomPOL vaas ontstaan.

Vanaf het begin verhuren wij een deel van onze studio aan een bedrijf of zzp’er die een aanvullende discipline heeft. Op dit moment delen we onze studio met Miranda Geise van PR-buro Lola&co. Waarmee we inmiddels aan verschillend opdrachten werken. We zijn tevens een leerbedrijf en leiden met veel plezier vakmensen op. We bieden stageplekken op het gebied van interactieve vormgeving & design.

  • In het kort?
    Zinnenprikkelend is een bureau voor sensitieve communicatie. Ze helpen maar al te graag met zinnenprikkelende identiteiten, visuele communicatie en treffende marketing campagnes. Tevens voeren ze een aantal labels waarmee specifieke doelgroepen worden bediend.
  • Bloominspiration.nl: een blog op het gebied van interieur en lifestyle en biedt fotoproducties van o.a. interieur & binnenkijkers voor de bladen.
  • ePublicist is een samenwerking met De Vrije Uitgevers wat auteurs en uitgeverijen helpt met het ontwerpen en opmaken van boeken en e-books.
  • Urban Horeca Concepts is een samenwerking met architecten bureau A&R10, voor horeca concepten.
  • Oogst uit eigen tuin is een samenwerking met illustrator Karen Weening en is een food- en inspiratieblog met heerlijke recepten gemaakt van de biologische groenten uit tuinderij Eijckenstein.
  • Suzanne en Ralph zijn twee creatieven die altijd frisse ideeën en een hoop leuke plannen hebben.

Wil je ze beter leren kennen? Ze werken in De Nieuwe Stad en wel in het pand Rohm en Haas. Aanbellen kan bij Kleine Koppel 38.

Zinnenprikkelend
Kleine Koppel 38
033-7370009
suzanne@zinnenprikkelend.com
ralph@zinnenprikkelend.com